Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi wydarzeniami z życia szkoły.

Uczniowie kl. VII mieli okazję obejrzeć „Ballady i romanse” A. Mickiewicza w zupełnie nowej odsłonie. Aktorzy Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie zaprezentowali  na swej scenie klasykę romantyzmu jako musical w bardzo współczesnej oprawie. Byliśmy oczarowani znakomitą grą aktorską, choreografią i ciekawymi pomysłami scenograficznymi. Słuchając  znajomych słów wieszcza, oglądaliśmy fascynujący, barwny spektakl, który ciągle zaskakiwał widzów sceniczną realizacją. Czekaliśmy na wymierzenie sprawiedliwości niewiernemu strzelcowi, współczuliśmy Karusi opłakującej śmierć ukochanego i z napięciem obserwowaliśmy, jak lilie staną się narzędziem nieuchronnej kary za niesłychaną zbrodnię. Spektakl wywarł na nas ogromne wrażenie.

Na szkolnym Olimpie, czyli w klasie 5 gościliśmy dziś mitologicznych bohaterów, którzy opowiedzieli o swoich barwnych przygodach. Nie zabrakło nektaru i ambrozji, boskich atrybutów oraz ciekawych pomysłów dramaturgicznych (np. jak przedstawić Chimerę, Cerbera czy Pegaza?). Serdeczne gratulacje dla niezrównanych Olimpijczyków!

Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu pozyskanego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

W dniu 5 kwietnia 2024 roku odbyło się spotkanie z Radną Sejmiku Województwa Śląskiego Panią Katarzyną Stachowicz, podczas którego zostały przekazane fantomy dla naszej szkoły. Radna podkreśliła wagę edukacji zdrowotnej i bezpieczeństwa uczniów, dlatego postanowiła ufundować fantomy, które będą służyć naszym uczniom do nauki udzielania pierwszej pomocy i zapobiegania wypadkom. Fantomy zostały przyjęte z ogromną radością przez członków Samorządu Uczniowskiego, którzy obiecali wykorzystać je odpowiednio i przekazać wiedzę o pierwszej pomocy innym uczniom. Radna podziękowała z uśmiechem za zaangażowanie i przyjęcie daru, życząc wszystkim owocnej nauki i bezpiecznych zajęć szkolnych.

Dziękujemy Pani Katarzynie Stachowicz, Radnej Sejmiku Województwa Śląskiego za wsparcie i zaangażowanie w edukację naszych uczniów oraz za podarowane fantomy, które na pewno posłużą do podnoszenia umiejętności naszej społeczności szkolnej.

Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu pozyskanego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Zespół taneczny naszej szkoły „Inspiracja” wystąpił przed publicznością w Będzińskiej Arenie 2 kwietnia ze specjalnie przygotowanym układem tanecznym, mającym na celu wspieranie i promowanie świadomości na temat autyzmu. Nasi uczniowie przygotowali specjalny występ taneczny, który był dedykowany osobom z autyzmem. Pokazaliśmy, że taniec może być formą wyrażania emocji i komunikowania się bez słów. Była to dla nas ogromna przyjemność móc uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu i wesprzeć tę szlachetną inicjatywę. Po występie mieliśmy okazję poznać dzieci z Fundacji (Nie)Widzialni i spędzić z nimi czas na wspólnych zabawach i aktywnościach. Była to dla nas niezwykła lekcja empatii i zrozumienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Jesteśmy dumni z naszych uczniów za ich zaangażowanie i otwarte serca podczas tego wyjątkowego wydarzenia. Mamy nadzieję, że nasza obecność przyniosła uśmiech na twarzach dzieci z autyzmem i ich rodzin. Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy zmieniać świat na lepsze i stworzyć bardziej świadomą i akceptującą społeczność.

Dziękujemy organizatorom za zaproszenie nas do udziału w Światowym Dniu Autyzmu i już teraz czekamy na kolejne wspólne akcje i wydarzenia. Jesteśmy przekonani, że warto angażować się w takie inicjatywy i wspierać osoby z niepełnosprawnościami w naszej społeczności.

W dniu 27 marca uczniowie klasy V wraz z wychowawcami udali się do Freak Parku.

Freak Park to nowoczesny park rozrywki, który oferuje wiele atrakcji dla dzieci i młodzieży. Uczniowie mieli okazję skorzystać z takich atrakcji, jak różnego rodzaju trampolin, małpiego gaju, czy tyrolki. Dzięki wspólnej zabawie i aktywności fizycznej, uczniowie mogli odpocząć od codzienności szkolnej i nabrać energii do dalszej nauki. Wizyta w parku rozrywki była doskonałą okazją do budowania więzi w klasie oraz wspólnego spędzania czasu w pozytywny sposób. Wszyscy uczestnicy wycieczki zgodnie podkreślali, że taka forma integracji jest niezwykle ważna dla dobrej atmosfery w klasie i budowania relacji z rówieśnikami.