Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi wydarzeniami z życia szkoły.

22 maja uczniowie naszej szkoły mieli okazję wziąć udział w kolejnym spotkaniu w ramach programu multimedialnego KinoSzkoła. Tym razem skupili się na temacie związanym z planami na przyszłość, przedsiębiorczością oraz rozwojem osobistym. W ramach tego wydarzenia wysłuchali specjalnej prelekcji pod tytułem „Moje plany na przyszłość. O przedsiębiorczości”, która miała na celu zmotywowanie młodych ludzi do myślenia o własnej przyszłości i kształtowania postaw przedsiębiorczych. Po części teoretycznej uczniowie obejrzeli film pt. „Jajko czy kura?”, który był ilustracją różnych dylematów i wyborów, z jakimi mogą się spotkać w życiu. Film ten miał na celu pokazać, że często musimy podejmować decyzje i brać odpowiedzialność za ich konsekwencje, a od naszych wyborów zależy nasza przyszłość. „Jajko czy kura?” to krótki, humorystyczny film, który skłania do refleksji nad tym, jak ważne jest podejmowanie decyzji i wytrwałość w dążeniu do celów. Podsumowując, spotkanie w ramach programu KinoSzkoła było nie tylko okazją do poszerzenia wiedzy na temat przedsiębiorczości, ale także inspiracją do refleksji nad własną przyszłością. Uczniowie mieli możliwość poznania różnych aspektów planowania kariery, rozwoju osobistego oraz znaczenia podejmowania decyzji. Tego dnia młodzi ludzie mieli szansę lepiej zrozumieć, że od ich postaw i wyborów zależy, jak będzie wyglądała ich przyszłość, a rozwijanie przedsiębiorczych cech może okazać się kluczem do osiągnięcia sukcesu.

 

 

Akademia Humanitas wraz z Fundacją Silesia Nobiluim w okresie 1 września 2024 r. do 30 maja 2025 r. realizuje projekt „Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bytomskim, częstochowskim, katowickim i sosnowieckim” nr KPOD.05.08-IW.06-0055/24 dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) - Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. 

Wartość dofinansowania ze środków UE 7 481 518,60 zł

Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń inwestycji C2.1.3 KPO poprzez przekazanie 711 przedszkolom / oddziałom przedszkolnym w szkołach podstawowych środków na cyfrowe materiały dydaktyczne oraz uzupełnienie kompetencji cyfrowych nauczycieli wychowania przedszkolnego do efektywnego korzystania z otrzymanych środków dydaktycznych.  

Celem projektu to zwiększenie kompetencji cyfrowych wśród 1492 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami poprzez przeprowadzenie kompleksowych szkoleń oraz przekazanie przedszkolom/oddziałom przedszkolnym grantów w wysokości 6 366 zł  na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych. 

W ramach cyklu szkoleń uczestnicy podnoszą kompetencje cyfrowe co pozwala na swobodne korzystanie z elektronicznych zasobów edukacyjnych, tworzenia własnych e-materiałów oraz współpracy i komunikacji w środowisku cyfrowym. Ponadto uczestnicy uzyskują szeroką wiedzę i umiejętności rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem myślenia komputacyjnego, elementów programowania oraz higieny cyfrowej. Wszyscy uczestnicy zdobędą zaświadczenia potwierdzające uzyskanie wiedzy i umiejętności pozwalających na rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz wprowadzanie dzieci w świat cyfrowy, kształtowanie postaw rozważnego korzystania z mediów cyfrowych z poszanowaniem higieny cyfrowej. W ramach otrzymanego grantu placówka zostaje doposażona w cyfrowe materiały dydaktyczne. 

 

#KorzyściDlaCiebie #NextGenerationEU #FunduszeUE 

 

Dnia 9 maja w naszej szkole miał miejsce niezwykle inspirujący i ekologiczny pokaz mody zorganizowany z okazji obchodów Dnia Ziemi. Wydarzenie to zgromadziło uczniów, nauczycieli, którzy z zainteresowaniem i dumą obejrzeli prezentacje kreatywnych i pomysłowych strojów wykonanych z ekologicznych materiałów oraz recyklingowych odpadów. Kreatywność i pomysłowość naszych uczniów przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów, co odzwierciedliło się w różnorodności zaprezentowanych kreacji. Uczestnicy pokazu pokazali, jak można w oryginalny sposób wyrazić troskę o środowisko naturalne, jednocześnie tworząc modne i ciekawe stroje z materiałów, które zwykle trafiają do kosza. Podczas wydarzenia na scenie wystąpiły także grupy taneczne naszej szkoły, które uświetniły pokaz mody swoim energicznym i barwnym występem. Ich taneczne prezentacje dodały wydarzeniu dodatkowego blasku i sprawiły, że cały pokaz był nie tylko modowym, ale i artystycznym świętem. Pokaz mody został zorganizowany dla dwóch grup wiekowych: uczniów klas I-III oraz uczniów klas IV - VIII, co pozwoliło na dostosowanie prezentacji do różnych poziomów kreatywności i możliwości młodych uczestników. Wyniki konkursu na ekologiczny strój zostaną ogłoszone w późniejszym terminie, co z pewnością podniesie jeszcze bardziej emocje i zachęci uczniów do jeszcze większej pomysłowości w przyszłości.

Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu pozyskanego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Podczas lekcji języka polskiego w klasie 7 uczniowie poznali komedię "Zemsta" autorstwa Aleksandra Fredry. W ramach aktywnej nauki uczniowie wcielili się w role głównych bohaterów, takich jak Cześnik Raptusiewicz, Rejent Milczek, Klara, Podstolina oraz Wacław. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć charaktery postaci, ich motywacje oraz relacje między nimi. Odgrywanie scenek pozwoliło na utrwalenie treści utworu oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie i wyrażania własnych myśli w języku polskim. Lekcja była ciekawym i angażującym doświadczeniem, które przyczyniło się do lepszego poznania utworu i jego głównych przesłań.

Po weekendowym odpoczynku uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczcić 234 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja i w poniedziałek, 5 V 2025 r. uczestniczyli w uroczystym spotkaniu z królem Stanisławem Augustem Poniatowskim w wykonaniu ósmoklasistów. Przy dźwiękach muzyki klasycznej podpatrywaliśmy przez chwilę życie na królewskim dworze, a zwłaszcza pracę ostatniego władcy Polski nad redagowaniem Ustawy Zasadniczej, jak wówczas nazywano konstytucję uchwaloną na Sejmie Wielkim pamiętnego 3 maja 1791 r. Król przyjmował delegacje wszystkich stanów i uważnie wsłuchiwał się w ich postulaty dotyczące ustalenia nowego prawa. Następnie dzięki bezpośredniej relacji telewizyjnej z Sali Senatorskiej na Zamku Królewskim w Warszawie byliśmy świadkami podpisania Konstytucji 3 maja. Uroczystość uświetnił śpiew Amelki z kl. VII oraz uczniów z kl. III, którzy wykonali utwory nawiązujące do majowego świętowania. Klimat oświeceniowej epoki podkreślały zarówno piękne stroje aktorów, jak i stylowe rekwizyty i odpowiednia scenografia. Mogliśmy choć na chwilę poczuć podniosłą atmosferę towarzyszącą niezwykłemu wydarzeniu – to była interesująca lekcja historii.  
                                                    Witaj, majowa jutrzenko!